RSS   Newsletter   Contact   Advertise with us

Venezuela switches off Colombia’s main international TV channels

Staff Writer | August 26, 2017
Colombia’s RCN and Caracol TV have gone dark in Venezuela, after the national telecom authority Conatel told pay-TV operators to remove them from their line-ups.
Caracol TV
Entertainment   Caracol TV have gone dark in Venezuela
Although Conatel has not yet given a public explanation, both RCN and Caracol TV have interpreted the censoring move as a consequence of the tense political relationships between Colombia and Venezuela.

Colombia’s president Juan Manuel Santos recently increased criticism of Nicolás Maduro’s government, becoming one of the most judgemental Latin American leaders.

According to RCN, it wasn't informed about Conatel’s decision, and had to find out though Venezuela’s pay-TV operators, which had been told to remove RCN’s international feed, Nuestra Tele.

It’s not the first time the Colombian media group has been censored by Maduro’s government.

“The systemic censorship against RCN, Noticias RCN and RCN’s international feeds began on 12 February, 2014, when Conatel decided to switch off NTN24,” said the company in a public statement.


 

MORE INSIDE POST